november 2018

Onlangs verscheen in De Standaard een interessant artikel over de kunst van het uitbesteden. Hoewel de aangehaalde voorbeelden zich vooral in de privésfeer situeren, is het evengoed toepasbaar op het bedrijfsleven.

"Een uur is nu veel meer waard dan tien jaar geleden, en dat verklaart het succes van initiatieven als dienstencheques. Wat toen nog een absurde luxe leek, is ondertussen niet zo gek meer. Je moet helemaal geen superster of vastgoedmagnaat meer zijn om personeel in te schakelen. Iedereen kan het. Outsourcen heet dat en het kan voor een waslijst aan taken." Denk maar aan administratie. 

"Ik ben er van overtuigd dat je grootste winst boekt als je de taken uitbesteedt waarin je zelf niet goed bent, of waar je geen plezier uit haalt. Als je inherent ongeschikt ben om je eigen administratie te doen, dan is niks zaliger dan het uit handen te geven aan iemand die het ook nog eens tien keer beter doet dan jij. " De nagel op de kop!

Lees hier het volledige artikel